Då var det dags igen!

Alla nerver ligger på helspänn  här i huset idag. 
Vi har packat hela dagen! 
 
I morgon åker vi till Lund, på tisdag skrivs vi in på hjärtavdelningen, och på onsdag kl: 8:15 startar rond 2 av helvetesmatchen mot chelseas onda hjärtfel, då ska vi ännu en gång säga hejdå till Chelsea för att skicka in henne på operation hela dagen. 
 
Denna gången för att ersätta hennes mitralisklaff med en protes, som förhoppningsvis kommer få henne att må bättre. Klaffen hon har mellan vänster kammare och förmak håller inte tätt utan läcker som ett såll. Vilket resulterar I att hennes hjärta pumpar och pumpar utan någon effekt, till följd av detta har vänster förmak svällt upp och blivit enormt. Så vänsterkammaren stjäl massa energi utan att göra någon större nytta. Förhoppningsvis ska protesen ändra på det och ge henne sin energi tillbaka att orka växa och utvecklas på ist. 
 
beslutet om operationen kom ganska snabbt på när man hade konstaterat att den minsta protesen på 15mm nu såg ut att passa i hennes lilla hjärta. Så man har inte riktigt hunnit ställa sig in på vad som komma skall. 
 
Det känns skönt att få operationen gjord då vi visste att den någon gång måste göras. Även om man helst hade velat slippa. Samtidigt som all rädsla och oro kommer som ett brev på posten. 
 
Denna gången kommer hon själv att vara mer medveten om vad som händer, och det kommer bli det tuffaste av allt att de henne lida så enormt. Min underbara lilla tjej som inte gjort något ont för att förtjäna att gå igenom detta det första hon gör i livet! 
 
Det finns så många om och men, vi försöker tänka positivt och jag vägrar tro något annat än att det ska gå bra och jag får ta med mig min lilla Chelsea hem. Men det är en operation, en sövning och sedan en tuff rehabilitering som ska genomgås. Det som lugnar mig något är att jag givit liv till den tuffaste lilla tjejen på jorden! Om någon fixar detta så är det hon! Hon är så otroligt stark och levnadsglad trots att hon har alla odds emot sig och hennes hjärtfel och journaler hävdar motsatsen! Vi har aldrig mött en läkare som inte blivit chockad över hur stark och pigg hon är! Och det är väldigt skönt att hörà det betyder ju ändå att hon mår så bra som hon bara kan, med sina förutsättningar. :) 
 
så tillsammans med min lilla familj skà jag ta mig igenom detta och tillsammans med min lilla familj ska vi komma hem ännu starkare, för att spendera sommaren och semestern med dom absolut finaste människorna på jorden, nämligen min familj och mina fantastiska vänner! <3 
 
nu vet ni vad som är på gång! Och så fort jag vet hur det har gått på onsdag kväll/natt eller torsdag, så kommer jag att uppdatera er alla nära och kära om läget!   Tills dess önska oss lycka till och håll alla tummar och tår för våran älskade lilla Chelsea! :) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0